هنوز دود از کنده بلند می شود. پس از نیم قرن از تولید این اتومبیل فوقالعاده، چه خودرویی را توان رقابت و برتری بی چون و چرا بر پورشه است؟ پورشه 911 را باید یک الگو و معیار شگفت انگیز برای عملکرد و بهره وری در یک خودرو دانست. شاید هیچ گاه نتوانید ماشینی به این کاملی پیدا کنید. حالا نوبت 911 های توربو است که برای سال 2014 نو نوار شوند.
البته پورشه توربو 10 سال پس از 911 متولد شد و اکنون 40 ساله است. بنابراین در سالگرد پختگی و اوج تکامل آن، مدلی ویژه و بی نقص را باید به انتظار نشست.
هنوز یک موتور شش سیلندر 3.8 لیتری مسطح (باکسر) مجهز به دو توربو شارژر، قلب تپنده این اعجوبه را تشکیل می دهد. این پیشرانه در مدل توربو 520 اسب بخار و در مدل توربو اس 560 اسب بخار نیرو تولید می کند. انتقال نیرو از طریق یک گیربکس PDK هفت سرعته و کلاچ دوبل به هر چهار چرخ منتقل می شود. استفاده از سیستم توقف-حرکت یا استارت استاپ و حتی سیستمی برای ذخیره انرژی در سرازیری باعث شده میزان مصرف سوخت در سیکل ترکیبی به 9.7 لیتر در صد کیلومتر برسد که برای یک سوپر اسپرت رقمی شگفت آور است.
توربو با پکیج کرونو برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر تنها به 3.2 ثانیه زمان نیاز دارد. در حالی که در مدل S این رقم یک دهم ثانیه کمتر یعنی 3.1 ثانیه است. حداکثر سرعت نیز به ترتیب 315 و 318 کیلومتر بر ساعت می باشد. پورشه 911 توربو توانست در پیست نیوبرگ رینگ رکورد 7:30 را از خود بر جای بگذارد و بسیاری از سوپراسرتهای گران قیمت را مقهور خود نماید.
طول خودرو اندکی افزایش یافته و به 4.49 متر رسیده است. همچنین عرض ماشین هم در مقایسه با کاررا 4 افزایش یافته و 1.87 متر شده است. فاصله بین دو محور نیز 10 سانت بیشتر شده و به رقم 2.45 متر رسیده است.
نظرات شما عزیزان: