پورشه جشن حضور مدل های 2014 پانامرا را در اتوشوی شانگهای 2013 گرفت. البته این تمام ماجرا نبود چرا که مدل پانامرا S E-Hybrid نیز معرفی شد؛ این خودرو را می بایست اولین هیبریدی plug-in در کلاس خودش به حساب آورد . . .
اما چرا پورشه از میان این همه نمایشگاه، شانگهای را برای معرفی پانامرای 2014 انتخاب کرد؟ جواب این سوال واضح است. بازار چین بعد از ایالات متحده، دومین بازار بزرگ پورشه در جهان لقب گرفته و جالبتر آنکه خود آلمان در رده سوم قرار دارد! ناگفته نماند که چین همچنین بزرگترین بازار فروش کاین است.
پانامرا S E-Hybrid مدل 2014 که دومین نسل هیبریدی خانواده پانامراست، یک موتور الکتریکی 95 اسبی دارد که این قدرت در نسل قبل به بیشتر از 47 اسب بخار نمی رسید. این موتور الکتریکی توسط پکیج باطری های لیتیوم/یونی به حرکت می افتد که با انرژی تولیدی 9.4 کیلو وات ساعت، بیش از 5 برابر از پکیج 1.7 کیلو وات ساعتی سابق بیشتر است. شارژ کامل این باطری ها 2.5 ساعت با ولتاژ بالا و حدود چهار ساعت با ولتاژهای خانگی (در آلمان) زمان می برد.
مصرف ترکیبی نسل قبل این هیبریدی به 7.1 لیتر می رسید حال آنکه این عدد برای مدل های 2014 بیش از 56% کاهش یافته و در عدد 3.1 لیتر محدود شده است. اما سری هم به عملکرد فنی پانامرا S E-Hybrid بزنیم. این خودرو می تواند 0.5 ثانیه سریعتر از گذشته به سرعت 100 برسد؛ در حالت تمام الکتریکی نیز حداکثر سرعتش 135 کیلومتر برساعت و متوسط مسافت قابل پیمایش آن نیز 18 الی 36 کیلومتر خواهد بود.
حال به سراغ مدل های پایه ای پانامرا برویم؛ پورشه برای مدل های 2014 پانامرا S و پانامرا 4S پیشرانه 3.0 لیتری V6 توئین توربو را به عنوان جانشین موتورهای 4.8 لیتری V8 وارد بازار کرده که در قدرت و گشتاور 20 واحد بیشتر از آن داشته اما درعین حال 18% نیز مصرف سوخت کمتری در مقایسه با موتور 4.8 لیتری دارد. سایر مشخصات فنی پانامرای 2014 به قرار زیر خواهند بود:
نظرات شما عزیزان: