یکی از بزرگترین ایرادهایی که به صنعت خودروسازی کشور گرفته میشود این است که معمولا خودروسازان داخلی بر روی کمیت بیشتر اصرار دارند تا کیفیت. در این راستا البته گذشته خوبی هم از خود بر جای نگذاشتهاند و خودروهایی مانند پراید و یا پژو 405 را برای چندین سال با کمترین تغییر روانه بازار کردهاند آن هم با مشکلات مختلف و حاشیههایی فراوان.
البته در این بین نباید از تولید خودروهای ملی که اولین آنها سمند بود، بگذریم که تلاشی بسیار خوب بود اما این راه هم آنچنان که باید و شاید ادامه نیافت. ولی این عملکرد از سوی خودروسازان به منزله ناتوانی ایرانیان در زمینه طراحی نیست و هر از چندگاهی از گوشه و کنار شاهد طرحهایی بسیار خوب از سوی ایرانیان چه در داخل و چه در خارج هستیم.
در این راه میتوان شرکت پارسیس را نام برد که به مدیریت آقای سعید فرگاه اداره میشود و در کارنامه خود نمونه های بسیار خوبی مانند همکاری در طراحی خودروی پیتون را دارند. این شرکت روشی نوین را برای طراحی خودرو ثبت کردهاند و به تازگی خودرویی جدید را طراحی و ساختهاند.
جناب آقای فرگاه در زمینه طراحی این خودرو و همچنین ساخت آن میگوید: "از طراحی روی کاغذ تا ساخت کامل و بدون نقص هر طرحی برای من راحت است و هیچ محدودیتی در طراحی و ساخت هیچ طرحی نیست، این تکنولوژی و روش مهندسی بنده در نمایشگاه بین المللی اختراعات IFIA ژنو سوئیس به عنوان اختراع پذیرفته شد."
وی ادامه میدهد: "المانهای حل شده طراحی مهندسی و ارتباطاتی که در ساخت نمونه و تولید انبوه قالبها با شرکت های معتبر برای بنده وجود دارد این امکان را میدهد تا هر طرحی را از 0 تا 100 بسازیم طوری که قابلیت تولید انبوه با تجهیزات حتی ایران را داشته باشد (تحویل و راه اندازی قالب). بطور رسمی اعلام میکنم صنعت خودرو ایران را میتوانم درست کنم ابتدا قول طراحی و ساخت پلتفرم برای هر طرحی را طبق استاندارد میدهم، فیسلیفت دیگر بس است. ایران پتانسیل سرمایهگذاری را تا حدودی دارد به تاریخ هیوندای نگاه بندازیم حداقل در این 10 سال آینده صنعت خودرو باید درست شود."
لازم به ذکر است که طراحی این خودرو از حدود 4 سال پیش شروع شد و هدف آن تولید خودروی سدان در محدوده 18 میلیون تومان بوده است.
نظرات شما عزیزان: