مرسدس بنز بار دیگر با رونمایی رسمی از مدل 2014 کلاس GLA به بازار شاسیبلندها بازگشته است تا با رقیبانی همچون آئودی Q3، بامو X1 و رنجروور Evoque دست و پنجه نرم کند. این نسخه رونمایی شده بسیار شبیه به نسخه مفهومی است که ماه پیش در نمایشگاه شانگهای به نمایش گذاشته شده بود و قرار است در ماه سپتامبر در نمایشگاه فرانکفورت حاضر شود و اویل سال آینده روانه بازار گردد.
این عضو جدید از مرسدسبنز مانند کلاس A و B و CLA بر روی پلتفرم MFA قرار دارد.
همانطورکه انتظار میرفت GLA شاسی بلند کلاس A به شمار میآید البته با بدنهای عضلانیتر، رینگ های بزرگتر، ریلهای سقف، لوله اگزوز دوبل، بال عقب و داخل کابین تقریبا یکسان. این شاسیبلند کوچک 4417 میلیمتر طول، 1804 میلیمتر عرض و 1494 میلیمتر ارتفاع دارد. فضای بار آن 421 لیتر گنجایش دارد و در حالتی که صندلیها خوابانده شود این ظرفیت به 836 لیتر میرسد و جالبتر اینکه این خودروساز آلمانی با ارائه بسته اختیاری محفظه بار ظرفیت این فضا را تا 60 لیتر بدون نیاز به خواباندن صندلیهای عقب افزایش میدهد. کافی است حالت تکیهگاه سر صندلی عقب را تغییر دهید تا فضای بار به 481 لیتر برسد.
پیشرانههای متعددی روی آن قابل نصب است. دو مدل پیشرانه بنزینی دارد: یکی پیشرانه 1.6 لیتری با توان تولید 156 اسب بخار در GLA 200 و پیشرانه 2.0 لیتری با 211 اسب بخار در GLA 250 که مصرف سوخت آن 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر است. و اما پیشرانههای دیزلی آن شامل GLA 200 CDI با 2.2 لیتر گنجایش و 136 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتنمتر که مصرف آن 4.3 لیتر در هر صد کیلومتر است، و GLA 220 CDI با ظرفیت یکسان و توان تولید 170 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر.
گفته میشود شتاب صفر تا صد GLA 250 مجهز به 4MATIC حدود 6.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن 233 کیلومتر ساعت است. آپشن اختیاری چهار چرخ متحرک به همراه GLA 220 CDI عرضه میشود و هر دو مدل مجهز به سیستم DSR و حالت Off-road هستند.
نظرات شما عزیزان: