از دیروز درهای نمایشگاه فرانکفورت به روی عموم باز شد: بهترین های صنعت خودروسازی اروپا در آلمان دور هم جمع شده اند و علاقه مندان می توانند در سالن ها و بلوار نمایشگاه قدم بزنند و جدیدترین ها را ببینند.
آئودی و مرسدس در یک سر این رژه بلند بالا قرار دارند و بی ام و درست درسوی دیگر و امسال خطری تازه کسانی را که در طول این مسیر قدم زنان می روند تهدید می کند: خطر برخورد با یکی از دوجین بی ام و i3 های الکتریک که بی سر و صدا در مسیر آمد و شد دارند!
دامنه خودروهای شرکت کننده در نمایشگاه فرانکفورت مثل همیشه بسیار گسترده بود و باز هم مثل همیشه به سه دسته تقسیم می شوند: خودروها و کانسپت هایی که واقعا جدید هستند، و خودروهای جدیدی که از خیلی وقت پیش قرار بود به بازار بیایند و چهره های آشنایی که بهینه سازی شده اند و تغییر یافته اند. در این میان جگوار با شاسی بلند خود، C-X17، در رأس دسته خودروهای واقعا جدید قرار دارد، این خودروساز شایعه آمدن خودروهای کوچک Jag بر پایه آلومینیومی کاملا جدید و استخدام 1700 نفر برای ساخت آن را نیز تأیید کرده است. جالب تر اینکه یک شاسی بلند نیز قرار است در این سگمنت باشد.
Ian Callum، که نام خودروی مفهومی جگوار است، ثابت می کند که طراحان این شرکت انگلیسی مهارت های لازم برای گسترش ویژگی ها و ارزش های تازه خودروهای اسپرت تیپ F به یک شاسی بلند را دارند که قطعا تبدیل به یک ستاره خواهد شد.
البته در بخش خودروهای کاملا جدید شاسی بلند های دیگری نیز وجود دارند که بیشترشان کوچک هستند. موفقیت چشمگیر رنجروور اووک هنوز هم بعد از سه سال ادامه دارد. لکسوس LF-NX شاسی بلند دیگر این بخش است که به اعتقاد برخی طراحی آن چیزی فراتر از "خشن" است. نیسان Juke و آخرین نمونه های مفهومی سوزوگی و کیا نیرو نیز شامل این شاسی بلند های جدید می شوند.
یکی از معدود چینی های نمایشگاه، آفرود مفهومی است به نام Chang’an و هم اندازه پورشه کاین است که ظاهر آن به طور قابل ملاحظه ای بهتر از رقیبش می باشد حتی اگر نتواند در جاده از پس آن بربیاید. اما آئودی توانسته برند کواترو خود را در رأس همه قرار دهد و کواترو کوپه اسپرت و نانوک زیبای خود را عرضه کرده است.
و اما خودروهایی که از خیلی وقت پیش قرار بود بیایند و ناز می کردند(!): پورشه 918 Spyder بالاخره رونمایی شد و بی ام و سری 4 باشکوه هرچه تمام تر در نمایشگاه حضور دارد و i3 و i8 الکتریکی قرار است به زودی به مرحله تولید برسند. هوندا NSX بازهم در نمایشگاه است و فورد در صدد است فاصله چند ساله خود را از عرضه Mondeo جدید تا ارائه آن به همراه تزئینات نسخه Vignale جبران کند. به نظر می رسد Vignale، Ghia جدید باشد.
سه سدان با سرعت بالا در نمایشگاه به چشم می خورند: هوندا سیویک تیپ R، پژو 308R و سوبارو WRX که رنوهای اسپرت را به چالش کشیده اند. خیلی ها نیز فیس لیفت شده اند: رنو مگان، پژو 3008، Skoda Yeti، Chevy Camaro ،Dacia Duster و آئودی A8 و یک دوجین دیگر.
روی هم رفته به نظر می رسد همه چیز به صورت معمول خود جریان دارد: نمایشگاهی بسیار جذاب و لذت بخش!
نظرات شما عزیزان:
[ پنج شنبه 21 شهريور 1392برچسب:نمایشگاه فرانکفورت,
] [ 16:30 ] [ محمد فرزانه فر ][