اگرچه خودروهای سانگیانگ به زشت بودن معروف بودند! اما این کمپانی کرهای تمام سعی خود را کرده تا دیگر خودروی زشتی تولید نکند و در بعضی از مدلها واقعا موفق هم بوده است. یکی از این موفقیتها کوراندو جدید است که اولین بار در سال 2010 در معرض دید عموم قرار گرفت و نسبت به مدل قبلی کاملا تغییر کرده بود.
در ایران نیز رامک خودرو نماینده رسمی این شرکت است و توانسته محصولات خود را به خوبی در بازار عرضه کند. همچنین اعلام کرده که میخواهد کوراندو جدید را نیز روانه بازار کند و به این بهانه ما نیز به سراغ این خودروی جدید رفتیم تا کمی بیشتر با مهمان آینده بازار ایران آشنا شویم.
ظاهر کوراندو بسیار پیشرفت کرده و نسب به دیگر سانگیانگها بسیار عالی میباشد. در داخل نیز اگرچه در بعضی از قسمتها از مواد ارزان قیمت و یا پلاستیک سخت استفاده شده اما یکی از نقاط مثبت آن فضای سرنشینان عقب است که بسیار جادار است و میتوان گفت که طراحی داخلی آن نسبتا خوب است.
از نظر امکانات و تجهیزات کوراندو (البته نسبت به قیمت) در سطح بسیار خوبی است و با هزینهای بسیار کمتر نسبت به مدلهای مشابه ژاپنی و یا اروپایی میتوان یک شاسیبلند AWD با انبوهی از امکانات را سوار شد، اما در بازارهای جهانی کمی اوضاع فرق میکند و خودروهایی نظیر نیسان قشقایی و یا رنو (یا همان داچیا) داستر رقیبهای سرسختی برای کوراندو محسوب میشوند. در ایران نیز قشقایی به صورت خیلی محدود به بازار عرضه شد که به دلیل مسائل پیچیده خیلی زود از بازار خداحافظی کرد اما رنو داستر قرار است به بازار بیاید که میتواند خواب را از چشمان کوراندو بگیرد.
اگرچه هنوز رامک خودرو اعلام نکرده که این خودرو را در چه مدلی عرضه میکند اما احتمالا مدل 2 لیتری آن وارد بازار میشود که دارای پیشرانه 4 سیلندر با توان تولید 146 اسببخار است و میتواند در 9.2 ثانیه به مرز 100 کیلومتر در ساعت برسد. همچنین مصرف سوخت کوراندو 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است که برای یک پیشرانه 2 لیتری مناسب به نظر میرسد.
سانگیانگ کوراندو جدید در ارزانترین مدل یعنی مدل 2 لیتری SE نزدیک به 15 هزار پوند قیمت دارد و ارزانترین مدل چهارچرخ متحرک آن یعنی مدل 2 لیتری SE4 بیش از 16 هزار پوند فروخته میشود. اگر قیمت این خودرو در بازار امارات را نیز در نظر بگیریم احتمالا کوراندو جدید با قیمتی حدود 140 تا 160 میلیون تومان وارد بازار میشود که رقیبان سرسختی از هموطنیهای خود یعنی هیوندای توسان، کیا اسپورتج و همچنین میتسوبیشی ASX و رنو کولئوس را در بازار داخل پیش رو دارد. اگر رنو داستر هم به بازار عرضه شود که کار کوراندو بیش از پیش سخت میشود، میماند نوع و تعداد عرضه و همچنین شرایط فروش توسط رامک خودرو که میتواند نقش تعیین کنندهای در رقابت با این رقبای سرسخت را داشته باشد.
نظرات شما عزیزان: